Träningshetsen över?

Har märkt det att det känns som fler och fler bloggare och folk i allmänhet börjat klaga och inse hur träningshetsen och fitnesshetsen gått till överdrift. Jag minns själv när jag i våras var helt besatt, tränade flera timmar om dagen för att få "the dreambody", och visst man blev stark, men man gick in i väggen ett antal gånger för att få sin snygga kropp. Så det känns bra att folk börjat inse att man ska ha måtta med allt, och det viktigaste är att leva hälsosamt. Men visst, det är klart vi ska inte sluta träna för att hetsen går över, men min kropp t ex, jag känner av när jag inte tränar att det börjar göra ont överallt. Därför säger jag, klart man ska träna, men man får akta för överdrift (vilket väldigt lätt händer). Sen särskilt när man ser alla bilder på instagram varje dag, blir liksom inte bättre. Bara nyfiken på vart nästa trend kommer leda oss...
 
 
Haha minns denna bilden jag tog precis innan jag blev helt besatt av träning, tack och lov att man hittat mer balans nu

 
 
Allmänt | |
Upp