Ny hårfärg?

Älskar folk som tar steget och vågar färga sitt hår i någon annorlunda färg såsom t ex lila eller blå (de som har fint hår dvs) . Vågar själv inte ta steget då jag vet hur sjukt mycket det sliter på håret, och jag har precis lyckats fixa mitt med hjälp av några keratin-treatments ( that's right har jättebra frisör i Sverige) så vill inte slita ut det som jag gjorde förr. Men endå ascoolt med folk som gör det.
 
Men ja, tänkte skriva lite om keratinbehandlingen också när jag ändå tar upp hår in topic. Jag gjorde min första innan sommaren, och märkte hur fint håret blev För ungefär ett år sen var mitt hår sjukt torrt, frissigt, slitet och skadat av all blekning. Sen en dag fick jag en impuls att jag skulle bli brunett, trotts att jag alltid sagt att jag kan inte tänka mig någonsin i livet att bli brunett. Men det var det bästa jag gjort. Men efter massor av plattångsanvändande så bestämde jag mig en dag för att prova keratinbehandling. Mitt hår blev inte samma som förr. Det blev glansigt, platt, snyggt, jag använder inte ens längre plattången trots att jag investerade i min underbara Ghd. Så efter nästa behandling blev håret bara ännu glansigare och bättre. Det brukar normalt hålla 4-6 månader, men ju mer man gör desto bättre resultat. Och nu har äntligen mitt hår börjat bli längre och snyggare. Men är mycket mer försiktig nu med det, använder t ex bara frisörshampo och produkter ( L'anza är min personliga favorit) och tonar bara det, så inte färga alltså.
 
 
Allmänt | |
Upp